wahadełko Newtona
0

Prawo Newtona, czyli akcja-rekacja w reklamie

Gdyby wszystkie zjawiska w naszej rzeczywistości dało się podporządkować III zasadzie dynamiki Newtona, nasze życie stałoby się o wiele prostsze. Zwłaszcza życie twórców reklam 🙂 Bo oto, każdej akcji reklamowej towarzyszyłaby reakcja odbiorców równa co do wartości i kierunku, lecz przeciwnie zwrócona. Innymi słowy, zwrot kosztów zainwestowanych w reklamę byłby gwarantowany przez wzrost poziomu sprzedaży reklamowanych towarów i usług. Oczywiście taki cel stawiają sobie wszystkie domy mediowe podczas planowania kampanii reklamowych, jednak osiągnąć go udaje się tylko najlepszym.

Najpierw akcja reklamowa

kampania w mediach
http://www.thedrum.com/

Sposobów na dotarcie do klientów docelowych jest obecnie mnóstwo. Dobrze zaplanowana kampania reklamowa polega między innymi na wykorzystaniu najbardziej odpowiednich kanałów komunikacji. Wybór między mediami, takimi jak telewizja, radio, prasa, internet czy urządzenia mobilne nie zawsze jest oczywisty. Do tego dochodzą czynniki, takie jak linia kreatywna, dzień tygodnia i pora dnia, a nawet region geograficzny, w których ukaże się dana reklama. Dzięki wykorzystaniu nowoczesnych narzędzi do raportowania efektów reklamy, domy mediowe są w stanie szybko wprowadzić zmiany w pierwszej fazie zaplanowanej kampanii reklamowej, tak by w drugiej fazie, już zoptymalizowanej, otrzymać lepszy zwrot z inwestycji (ROI)

Potem reakcja klientów

obsługa responsu
http://www.outsource-consultants.com/

Ciągłe monitorowanie reakcji konsumentów tzw. responsu podczas trwania kampanii reklamowej jest niezwykle istotne dla osiągnięcia celu, jakim jest zwrot inwestycji. Odbiorcy reklam mogą na nie różnie zareagować. Niektórzy po obejrzeniu spotu w telewizji zdecydują się na wykonanie telefonu pod wskazany numer, inni będą woleli wysłać SMS lub odwiedzić stronę internetową pod adresem www. Niekiedy rozmiary reakcji konsumentów mogą przerastać możliwości reklamodawcy. Dlatego dobre domy mediowe proponują swoim klientom nie tylko zaplanowanie kampanii reklamowej, ale również obsługę responsu, jaki ona wywoła, biorąc na siebie pracę call center i dedykowanych infolinii.

Więcej na temat planowania kampanii reklamowych dowiecie się tutaj: http://www.mcw.com.pl/pl/nasz-serwis/nasze-jednostki-specjalne/roi-direct-response.aspx

Źródło obrazka wyróżniającego: fizyka.jimdo.com

Dodaj komentarz