Dobra kampania reklamowa nie jest dziełem przypadku. Aby przekaz trafił do konkretnej grupy docelowej, potrzebne jest znalezienie najlepszych kanałów komunikacji, dzięki którym zostanie dostrzeżony i właściwie zrozumiany przez odbiorców. Efektywne planowanie mediów dobrze ilustrują działania podejmowane przez organizacje, takie jak dom mediowy.
Planowanie mediów nie bez przesady można nazwać kluczem do sukcesu reklamy. Coraz więcej firm zaczyna dostrzegać, że to właśnie ten wstępny etap ma ogromne znaczenie dla powodzenia całej kampanii. Warto pamiętać, że skuteczne planowanie działań związanych z emisją reklamy w mass mediach nie tylko wywołuje pożądany efekt u grupy docelowej, ale także pozwala zapobiec startom – zarówno finansowym, jak i wizerunkowym.
Na czym powinno polegać dobre planowanie mediów? Tego typu działania warto prześledzić na przykładzie schematu stosowanego przez MediaCom – dom mediowy zajmujący się planowaniem przestrzeni reklamowej od 15 lat. Mówiąc najprościej, polega on na:
rozpoznaniu grupy docelowej – jak najdokładniejszym poznaniu jej specyfiki – potrzeb, zachowań, sposobu myślenia za pomocą różnorodnych narzędzi i metod,
wyborze kanałów komunikacji, rozplanowaniu ich intensywności i czasu emisji.
Dom mediowy pokazuje, że podczas planowania mediów warto stale poszukiwać innowacyjnych rozwiązań i „świeżego spojrzenia”, dzięki którym kampania reklamowa może być dostosowana do wciąż zmieniającego się świata konsumentów.
Więcej informacji o tym jak skutecznie planować media tutaj: http://www.mcw.com.pl/pl/strona-g%C5%82%C3%B3wna.aspx