Moda na zdrowy styl życia od kilu lat bardzo silnie wpływa nie tylko na to, co trafia na sklepowe półki, ale także na filozofię wielu firm, które promując zdrowie osiągają wielorakie korzyści.
Według badania przeprowadzonego w 2008 roku w Stanach Zjednoczonych na grupach 628 pracodawców, aż 74 proc. z nich wprowadziło w swoich firmach strategię propagowania zdrowego stylu życia celem obniżenia kosztów ochrony zdrowia.
Promocja zdrowia w firmie to także redukcja stresu, zadowolenie, podwyższenie morale, kompetencji i wydajności pracowników, co skutkuje m.in.: zmniejszeniem kosztów związanych z nieobecnością, obniżeniem kosztów wypadków i ryzyka zawodowego, niższymi kosztami ubezpieczeń, mniejszą fluktucją kadr, oszczędnością czasu pracy.
To jednak nie jedyne zaleta. Zaangażowanie w promocję zdrowia zdecydowanie pomaga w kreowaniu pozytywnego wizerunku firmy. Z promowania zdrowia słynie choćby marka Philipiak – znany producent naczyń, sztućców i porcelany. Pozytywne opinie naczynia Philipiak z pewnością zawdzięczają nie tylko swoim doskonałym właściwościom, ale także staraniom firmy na rzecz propagowania zdrowego stylu życia.
Takie działania nie wymagają angażowania wielu zasobów. Profilaktyka zdrowotna, ulgi na basen lub siłownię, sesje edukacyjne prowadzone przez specjalistów z danej dziedziny to stosunkowo niewielka inwestycja, która może szybko przynieść bardzo dobre i długofalowe rezultaty dla pracowników i pracodawców.
Źródło: www.hrstandard.pl, www.promocjazdrowiawpracy.pl