Stare formuły i metody stosowane w strategiach marketingowych zaczynają się powoli wyczerpywać. Odbiorcy reklam nie są dziś tacy sami jak kiedyś i aby za nimi nadążyć trzeba stale poszukiwać innowacyjnych rozwiązań i starać się ich zaskoczyć czymś nowym. Granice kreatywności speców od marketingu nie mogą się poszerzać w nieskończoność. Czas wniknąć w jej głębsze struktury, szukać sposobów na styku różnych dziedzin, płynnie łączyć ze sobą odmienne wpływy, intuicyjnie wyczuwać trendy i zawsze być o krok przed nimi. Zadanie trudne, choć nikt nie mówi, że niemożliwe.
Skuteczne agencje marketingowe
Klienci agencji marketingowych wymagają od nich głównie skuteczności działań, czyli mówiąc dosadnie, chcą by środki przeznaczone na reklamę opłaciły im się i to najlepiej z nawiązką. Dlatego kompetentne zespoły marketingowców dwoją się i troją, by skutecznie dotrzeć do konsumentów z grupy docelowej. Bez działań na styku różnych kompetencji od szczegółowych badań rynku, przez rozwiązywanie problemów technologicznych, po tworzenie chwytliwych treści, trudno byłoby mówić o skuteczności agencji marketingowych.
Skuteczna reklama
Aby skutecznie dotrzeć z reklamą do odbiorców trzeba to zrobić za pomocą odpowiednich narzędzi. Najnowsze badania rynku potwierdzają, że sporo osób w naszym kraju w ogóle nie ogląda telewizji, a nawet nie posiada w domu telewizora. Można by pomyśleć, że są grupą straconą dla telewizyjnych spotów reklamowych, tymczasem okazuje się, że większość z nich jest na bieżąco z filmami, serialami czy programami informacyjnymi, śledząc je na innych urządzeniach, takich jak laptopy, komputery, smartfony czy tablety. W ich przypadku skuteczna reklama będzie polegała na zaistnieniu w tych właśnie środkach przekazu za pomocą marketingu wyszukiwarkowego, social mediów czy mobile. Płynne łączenie obecności marki w mediach jak i w rzeczywistej przestrzeni wydarzeń sportowych, eventów, konkursów również wzmacnia skuteczność reklamy.
Skuteczny dom mediowy
Nowoczesne Domy Mediowe dysponują dziś metodami analizy, które daleko wykraczają poza zbiór suchych faktów i wyciągniętych z nich wniosków. W dążeniu do skuteczności wykorzystuje się modelowanie ekonometryczne, tracking świadomości marki, pretesty kreacji. To zdecydowanie bardziej pozwala zbliżyć się do intuicji konsumenta niż jedynie do jego racjonalnych wyborów. Płynne łączenie słowa z obrazem, dźwiękiem a nawet smakiem i zapachem to kolejne wyzwanie dla skutecznej komunikacji. W przypadku globalnych klientów Dom Mediowy musi także opanować płynny przepływ informacji o marce między poszczególnymi rynkami, tak by był to spójny przekaz. Tu można sprawdzić, jak skutecznie z tym zadaniem radzi sobie MEC.