Dziś reklama w mediach społecznościowych to obowiązkowy punkt startegii marketingowej – niezależnie od tego, czy chcemy promować produkt czy wizerunek. Działania w Social Media powinniśmy zacząć od podstawowego pytania – jakie media będą dla nas najbardziej odpowiednie?
Planowanie mediów w Internecie, w tym w mediach społecznościowych, to złożony i dość skomplikowany proces, który warto pozostawić specjalistom. Z pomocą Social Media można jednak zrobić wiele, aby nasza marka była coraz lepiej rozpoznawalna wśród określonej grupy docelowej. Pierwszym krokiem jest wybór odpowiedniej platformy lub kilku platform społecznościowych. Oprócz Facebooka, mamy obecnie co najmniej kilka bardzo popularnych mediów.
Facebook
Choć już nieraz wieszczono koniec jego rządów w świecie Social Media, nadal jest to największy kanał społczenościowy na świecie. Korzysta z niego aż jedna trzecia Polaków, dlatego dziś trudno wyobrazić sobie skuteczne planowanie mediów, bez uwzględnienia działań na tym serwisie. Minusem jest fakt, że reklama na Facebooku od dawna nie jest darmowa, a duża konkurencja sprawia, że bez płatnej promocji trzeba się nieźle natrudzić, aby dotrzeć do swojej grupy odbiorców.
Twitter
Choć mimo starań jeszcze nie dorównuje seriwsowi Zuckerberga, jest bardzo dobrym miejscem dla osób i firm, dla których ważny jest szybki przepływ informacji. Narzędzia umożliwiające targetowanie i prosty model zakupowy to atuty, dzięki którym kampania na Twitterze może przynieść sporo korzyści.
Instagram
To ośmy największy portal spoełcznościowy na świecie, jego użytkownikami są głównie ludzie młodzi, z czego 63 proc. stanowią kobiety. Serwis do zamieszaczania zdjęć i fllmów jest zintegrowany z Facebookiem, co znacznie ułatwia działania na obu serwisach jednocześnie.
LinkedIn
Możliwości tej intensywnie rozwijającej się platformy, opierającej się na zaangażowaniu w grupy tematyczne i system rekomendacji są dopiero odkrywane, jednak już teraz widać tu ogromny potencjał rozwojowy. LinkedIn oferuje narzędzia podobne do Facebooka, ale komunikacja odbywa się tu na całkiem innych zasadach, dzięki czemu jest to idelane miejsce dla firm z sektora B2B.
Snapchat
Ten kanał społecznościowy do niedawna używany głównie przez nastolatków, dziś promuje takie marki jak McDonald`s czy CNN. Choć w chwili obecnej nie udostępnia swoich możliwości reklamowym polskim markom, w niektórych branżach może być idealnym narzędziem do tworzenia własnego przekazu medialnego.
Źródło: Raport Interaktywnie.com „Media społecznościowe 2016”