0

Gdybym to ja był dyrektorem

Każdy z nas lubi sobie od czasu do czasu ponarzekać na swoją pracę. Widząc ewidentne dla nas błędy i niedociągnięcia ze strony pracodawcy zastanawiamy się nad ich poprawieniem. Myślimy, a może nawet mówimy głośno: ”Gdybym to ja był dyrektorem, to zrobiłbym to i tamo” W takich chwilach przychodzi nam do głowy mnóstwo ciekawych pomysłów, ale niestety giną one w czeluściach naszej wyobraźni zepchnięte tam rutyną kolejnego dnia w pracy. W imię świętego spokoju odbębniamy nasze obowiązki i zapominamy o naszych dyrektorskich zapędach. Tymczasem są firmy, które umieją wykorzystać ten niezwykły potencjał swoich pracowników.

Najpierw ludzie, potem lepsze wyniki

załoga firmy
socialsteve.files.wordpress.com

Przedsiębiorca, który zda sobie sprawę z tego, że prawdziwą siłą napędową jego biznesu są ludzie, szybciej osiągnie wyniki, jakie sobie założył. Inwestycja w sprzyjającą rozwojowi atmosferę pracy opłaci się w dwójnasób. Pracownikom pozwoli zwiększyć swoje umiejętności i wykorzystać je do osiągnięcia lepszych rezultatów w pracy, natomiast pracodawcy przyniesie realne zyski w postaci większej liczby sprzedanych towarów i usług, a także w pozycji lidera w branży dzięki wprowadzonym innowacjom.

Pobudzenie kreatywności

kretaywność inspiracja
http://farm4.staticflickr.com/

Jednak utrzymanie stałego poziomu zainteresowania pracą i chęci poszukiwania stale nowych rozwiązań nie jest łatwe. Wspomniana już wyżej rutyna dopada każdego prędzej czy później. Dlatego niezbędne jest stosowanie specjalnych strategii pozwalających na pobudzenie kreatywności pracowników i odświeżenie ich spojrzenia na problemy firmy. Danie każdemu z nich dodatkowego dnia wolnego na poszukiwanie inspiracji to świetny pomysł pod warunkiem, że po powrocie będzie się czym pochwalić przed resztą zespołu:-) Innym ciekawym rozwiązaniem jest podzielenie załogi na grupy i zlecenie im jakiegoś problemu, z którym boryka się zarząd firmy. Każdy wtedy będzie się mógł poczuć się dyrektorem, a wypracowane pomysły na pewno przysłużą się rozwojowi firmy.

Można się tylko domyślać, że to właśnie dzięki tym metodom pracy Mediacom zapewnił sobie po raz szósty tytuł najlepszego domu mediowego w Polsce. Sprawdźcie to sami pod linkiem: http://www.mcw.com.pl/pl/aktualno%C5%9Bci/aktualno%C5%9Bci/2015/may/dom-mediowy-roku-2015.aspx

źródło obrazka wyróżniającego: dobrebadanie.pl

Dodaj komentarz