0

Fuzja Alior Bank i BPH – co dobrego zyskają klienci?

Zakończyła się operacyjna fuzja Alior Bank i banku BPH. W efekcie tego ogromnego przedsięwzięcia bank znacząco urósł w siłę, a co zyskali dawni i nowi klienci?

fot. aliorbank.pl

Dokonana przez Alior Bank fuzja zapewniła mu miejsce wśród dziesięciu największych banków pod względem wartości aktywów, które przekroczyły 61 mld zł. Bank ma obecnie 4,1 mln klientów, z czego 188 tys. stanowią firmy. To czwarta pod względem wielkości sieć placówek.

Jak łatwo się domyślić, integracja obu banków stanowiła przedsięwzięcie na ogromną skalę. Koszty fuzji do końca bieżącego roku szacowane są na 500 mln złotych. Nad częścią operacyjną pracowało 750 pracowników, którzy mieli za zadanie powiązaniu infrastruktury IT oraz zmigrowanie ponad 2,7 mln kartotek klientów. Po tym, gdy w pierwszym dniu po fuzji liczba logowań do bankowości internetowej wzrosła dwukrotnie, a liczba połączeń czterokrotnie z infolinią, bank szybko wrócił do standardowego trybu działania.

fuzja Alior Bank.pl
fot. kantor.aliorbank.pl

Obecnie dawni klienci BPH mogą korzystać z nowych produktów i usług, takich jak: pakiet kredytowy dedykowany małym firmom, wymiana waluty Autodealing lub eFX Trader dla korporacji,  także system płatności BLIK i Android Pay, kantor walutowy online, działająca 24 godziny na dobę bankowość elektroniczna, dostęp do sieci wpłatomatów Euronet i Planetcash. Fuzja Alior Bank i BPH to nie jedyna duża zmiana, jaka czeka na dawnych i nowych klientów banku. Jeszcze w tym roku, a dokładniej w w pierwszym półroczu, zostanie uruchomiony nowy system bankowości internetowej i mobilnej.

Najważniejsze informacje dla klientów o fuzji operacyjnej banków Alior i BPH można znaleźć tutaj: https://www.fuzja.aliorbank.pl/

Zdjęcie główne, źródło: www.rp.pl

Dodaj komentarz