Coraz popularniejsza w ostatnim czasie fotografia biznesowa, w wykonaniu odpowiedniej osoby może być prawdziwą sztuką. Na co warto zwracać uwagę, aby wybór fotografa nie był przypadkowy, a efekt jego pracy zgodny z naszymi oczekiwaniami?
Do niedawana profesjonalna fotografia biznesowa kojarzyła się elitami świata biznesu i czołowymi przedstawicielami największych korporacji. Dziś zdjęcia biznesowe dla start-upów i małych przedsiębiorstw są na porządku dziennym, a wraz z zapotrzebowaniem na tego typu usługi, powstaje cała masa firm oferujących sesje fotograficzne dla biznesu. Czy jest to ułatwienie dla przedsiębiorców, szukających dobrego fotografa? Wystarczy rzut oka na portfolio wielu firm określających swoje usługi mianem „fotografia biznesowa”, aby stwierdzić, że mimo umiejętności technicznych fotografa, zdjęcia wcale nie podkreślają wizerunku portretowanego w sposób, o jaki chodzi w fotografii biznesowej. Portret osoby w stroju biznesowym to zdecydowanie za mało! Aby fotografia biznesowa była swoistą wizytówką, pomagała w kreowaniu wizerunku i wyróżnieniu spośród tysięcy innych, powinna ukazywać osobowość, charyzmę portretowanego oraz mocne strony, które liczą się w jego branży.
Portfolio
Przeglądając portfolio fotografa, dobrze jest zapoznać się z jak największą ilością realizacji. W ten sposób można nie tylko dostrzec jego umiejętności, ale także specyficzny styl, który odgrywa dużą przy każdego rodzaju sesji fotograficznej.
Doświadczenie w fotografii biznesowej
Warto sprawdzić jak długo dana firma zajmuje się fotografią biznesową. Jeśli od początku działalności specjalizuje się w sesjach dla biznesu, prawdopodobnie skupia osoby z pasją, dla których fotografia biznesowa jest czymś więcej niż odpowiedzią na bieżące zapotrzebowanie rynku.
Kontakt z klientem
W sesjach dla biznesu portretowane osoby nie są profesjonalnymi modelami – stres wywołany koniecznością pozowania i prezentowania się przed obiektywem może wyprowadzić z równowagi nawet osoby pewne siebie na co dzień. Właśnie dlatego u fotografa bardzo ważna jest umiejętność tworzenia przyjaznej atmosfery i nawiązywania dobrego kontaktu, a także wsłuchiwania się w potrzeby klienta.