Moda na zakupowe szaleństwo w tzw. „czarny piątek” rozgościła się u nas na dobre. Niemal każdy duży sklep zapowiada już swój udział w Black Friday i mega okazje, z których „trzeba” skorzystać. Niektórzy z nas już odliczają dni, licząc na naprawdę niskie ceny ubrań, butów, sprzętów RTV/AGD. Podczas tej zakupowej gorączki nie zapominajmy o prawach, jakie przysługują nam, klientom.
W Black Friday klient ma takie same prawa, jak każdego innego dnia. Poniżej znajdziecie najważniejsze z nich, warto o nich pamiętać, kiedy w dniu święta wyprzedaży ogranie nas zakupowe szaleństwo.
14 dni na zwrot, ale tylko przez internet
Na zwrot nieuszkodzonego towaru, bez podania przyczyny, klient ma 14 dni, ale tylko w sklepach internetowych! Pamiętajmy, że w sklepach stacjonarnych to sprzedawca ustala reguły przyjmowania lub nieprzyjmowania zwrotów.
2 lata na reklamację wadliwego produktu
Jeśli produkt został zakupiony jako wadliwy, czas na reklamację to 2 lata. W tym czasie można zażądać jego wymiany, obniżenia ceny, w przypadku poważnej wady odstąpienia od umowy kupna. Sklep ma 14 dni na rozpatrzenie reklamacji, jeśli w tym czasie klient nie otrzyma odpowiedzi, reklamacja jest przyjęta.
Kiedy cena w kasie jest inna niż na metce…
Cena na metce lub półce to cena obowiązująca – jeżeli zdarzy się, że cena przy kasie okaże się wyższa niż na metce lub w miejscu, w którym towar był wyeksponowany, zgodnie z przepisami konsument ma prawo zapłacić niższą cenę.