Branding – świadome budowanie lub poprawianie wizerunku marki to niezbędny element działań marketingowych na współczesnym rynku produktów i usług. Zajmując się budowaniem marki, prędzej czy później przychodzi czas na badania konsumenckie. Co warto o nich wiedzieć w kontekście brandingu?
Po co i kiedy robić badania konsumenckie?
Mówiąc najogólniej, badania konsumenckie pozwalają uzyskać informacje zwrotne o tym, jak pytane osoby postrzegają daną markę. Nie da się skutecznie wpłynąć na odbieranie wizerunku marki bez tej wiedzy. Z tego powodu badania konsumenckie po raz pierwszy przeprowadza się jeszcze zanim podejmie się jakiekolwiek aktywności na rzecz budowania marki. Dzięki nim można skutecznie zaplanować strategię działań marketingowych, a przy okazji dowiedzieć się, jak marka wypada na tle konkurencji. Drugim dobrym momentem na przeprowadzenie badań konsumenckich jest zakończenie aktywności promujących daną markę. Ponowne wykonanie takiej analizy pozwoli ustalić, co udało się zmienić w postrzeganiu marki i zweryfikować, które działania okazują się skuteczne.
Badania konsumenckie – jak to zrobić?
Prostym i wygodnym sposobem na to, aby dowiedzieć się, co konsumenci myślą o marce, może być sięgnięcie po gotowe narzędzia, łatwo dostępne nie tylko dla największych firm, ale także startujących czy średnich przedsiębiorstw. Wśród nich warto wymienić TGI Smart – aplikację, która (dzięki wykorzystaniu danych dostarczanych przez grupę Kantar) daje dostęp do wielu funkcji służących do monitorowania marki i profilu konsumenta. Więcej o usłudze tutaj: https://tgismart.com/