Wyjaśnianie trudnych pojęć, opis zjawisk i następujących po sobie zdarzeń to żmudne czynności zabierające nie tylko dużo czasu ale i miejsca na papierze albo na dysku naszego komputera. Można się zastanawiać nad ich celowością, skoro i tak ich efekt nie jest przesądzony. Być może odbiorcy w ogóle nie zwrócą na nasze teksty uwagi, a jeśli już to zrobią, nie zapamiętają nawet połowy treści. Czy w takim razie nie lepiej wyrazić pewne idee, po prostu je rysując? Czytelny schemat, mapa czy animacja potrafią bezpośrednio przemówić do wyobraźni odbiorcy i zostać przez niego zrozumiane w lot. Stąd bierze się wciąż wzrastająca popularność infografik, wykorzystywanych do najróżniejszych celów. Zatem zamiast tyle pisać, ja też pokażę, o co chodzi:-)
Infografiki z wiadomościami
Jak podać wiadomość w interesującej formie, tak by była zapamiętana przez jak największą liczbę odbiorców? Oczywiście wysłać ją mailem w postaci infografiki.
Infografiki w edukacji
Jak nie zanudzić dzieciaków całą serią nudnych danych albo szczegółowym opisem wydarzeń z zamierzchłej przeszłości? Oczywiście nadając im odpowiednią oprawę graficzną
Infografiki w marketingu
Jak przyciągnąć uwagę klienta do całkiem przeciętnego produktu? Oczywiście ubierając go w graficzne fatałaszki.
Infografiki w biznesie
Jak budować jedność w zespole i poczucie satysfakcji z osiągniętych sukcesów? Oczywiście przedstawiając wyniki z ostatniego okresu w atrakcyjnej formie.
Infografiki i kampanie społeczne
Jak trafić do świadomości społeczeństwa? Chyba już nie muszę więcej tłumaczyć:-)