0

Z rąk do rąk: sztuka reklamy ulotkowej

Ulotki towarzyszą nam niemal na każdym kroku, a jednak okazuje się, że nadal wielu przedsiębiorców nie wie jak sprawić, by taka kampania reklamowa przyniosła oczekiwane efekty. Co zrobić, by wydatki poniesione na zaplanowanie i zrealizowanie takiej reklamy się zwróciły?

Ulotki znajdujemy w skrzynce pocztowej, za wycieraczką samochodu, są nam wręczane w sklepach i na ulicy. Są tak powszechne, że dla wielu osób przestają mieć znaczenie, po prostu biorą je do ręki i wyrzucają przy najbliższym koszu na odpady. Jednak zawsze pozostaje chwila, kiedy odbiorca choćby zerknie na ulotkę i właśnie dla tej chwili nadal warto wykorzystywać to medium reklamowe. Jeśli przyciągniemy i zatrzymamy uwagę odbiorcy, istnieje duża szansa, że stanie się naszym Klientem.

Reklama lokalna i bezpośrednia

Ulotki przede wszystkim doskonale sprawdzają się w przypadku lokalnych firm, które mogą szybko dotrzeć z ofertą do dużej grupy potencjalnych Klientów. Nie wydając wiele, można łatwo poinformować okoliczną społeczność o otwarciu sklepu czy promocyjnej ofercie. Warto pamiętać, że tak modna obecnie reklama internetowa wcale nie dociera do każdej grupy docelowej, dlatego właśnie tradycyjne metody nie tracą na popularności. Oczywiście ulotki nie muszą przynieść pozytywnych efektów, ale jest tak w przypadku dowolnej reklamy, jeśli nie jest właściwie przemyślana. Jeśli specjalistyczną ofertę przemysłową będziemy reklamować na osiedlu mieszkaniowym pełnym rodzin z dziećmi, to trudno żeby przyniosło to efekt w postaci wzrostu sprzedaży, ale już jeśli przeanalizujemy potrzeby naszej grupy docelowej i jej lokalizację, na tej podstawie stworzymy treść reklamową i zaplanujemy kolportaż, wtedy nasz przekaz dotrze bezpośrednio do osób, które realnie stanowią grupę potencjalnych Klientów.

Plan i realizacja

Specjaliści stale podkreślają, że dobra reklama nie może obyć się bez fachowej pomocy – dlaczego? Zarówno analiza oczekiwań grupy docelowej, jak i projekt ulotki, dobór treści, druk materiału reklamowego, a wreszcie jego kolportaż wymaga wiedzy i doświadczenia. Bez właściwego przygotowania bardzo łatwo jest popełnić nawet niewielki błąd, który natychmiast obniży efektywność ulotki. Takie elementy jak nieodpowiednie rozłożenie tekstu, zła kolorystyka, niepraktyczna grubość papieru czy brak precyzji w dopasowaniu obszaru kolportażu to prosta droga do tego, by ulotka stała się tylko niepotrzebnym wydatkiem zamiast inwestycją w firmowy sukces. Bardzo ważne jest też mierzenie efektów kampanii, z jednej strony można to osiągnąć poprzez potraktowanie ulotki jako kuponu gwarantującego specjalny rabat, z drugiej zaś całą kontrolą nad przebiegiem kampanii i sprawdzaniem jej prawidłowego przebiegu może zająć się specjalistyczna firma, taka jak Dystrybucja Polska.

Charakter kampanii opartej o ulotki zawsze zależy od tego, do kogo chcemy dotrzeć i jaki efekt wywołać. Inaczej i w innych miejscach promuje się usługi kliniki medycyny estetycznej, a inaczej ogłasza swoje oferty osiedlowy market. Odmienny będzie tu format ulotki, styl treści, a także sposób i lokalizacja kolportażu. Tym samym okazuje się, że równie ważnym etapem jak bezpośrednia realizacja jest wstępne zaplanowanie całej akcji i dopiero te dwa elementy razem zapewnią sukces kampanii.

Dodaj komentarz