Analizy marki Euroimpex pokazują, że kompleksowy audyt wewnętrzny w firmie może przynieść dużym przedsiębiorstwom nawet milion złotych oszczędności w skali roku. Jakie obszary prowadzenia działalności wpływają na ucieczkę firmowego kapitału? Jednymi z najważniejszych elementów sprzyjających wzrostowi kosztów eksploatacyjnych okazują się wykorzystywane w firmie urządzenia drukujące oraz niewłaściwa polityka firmowa w zakresie zarządzania wydrukiem.
Audyt wewnętrzny w firmie poprawia organizację pracy
Koszty prowadzenia działalności to kategoria niezwykle obszerna, w której mieszczą się zarówno stałe, ponoszone cyklicznie wydatki (koszty wynajęcia biura, wypłacanych pensji czy uiszczone składki), jak i opłaty eksploatacyjne, których wysokość nierzadko różni się w zależności od danego miesiąca. Redukcja części z przytoczonych powyżej kosztów jest bardzo trudna – zwłaszcza w przypadku, gdy naszym celem jest rozbudowa zespołu, a nie jego redukcja.
Istnieją jednak wydatki, których wysokość jest uzależniona w dużej mierze od naszych przyzwyczajeń i dostępnego zaplecza technologicznego. Audyt wewnętrzny w firmie pozwala pozyskać nam wiele cennych informacji na temat kosztów związanych z tworzoną dokumentacją papierową. Czy możemy znacząco obniżyć jednostkową cenę za wydrukowaną stronę? Wydobyte z audytu informacje mogą udzielić nam wielu interesujących informacji.
Audyt wewnętrzny w firmie oceni zapotrzebowanie na urządzenia drukujące
Przeprowadzony audyt wewnętrzny w firmie dostarczy nam wielu cennych danych na temat wykorzystywanego w codziennej pracy sprzętu. Być może na stanie mamy zbyt wiele urządzeń wielofunkcyjnych, które nie są na bieżąco w użyciu? Czy warto zamienić dotychczasowe drukarki i skanery na urządzenia wielofunkcyjne, dzięki czemu zaoszczędzimy pieniądze i cenne miejsce?
Audyt wewnętrzny w firmie ma za zadanie oszacować opłacalność stosowanych urządzeń. Wykorzystywane w przedsiębiorstwa drukarki, skanery oraz urządzenia wielofunkcyjne są oceniane pod kątem ich zapotrzebowania na energię elektryczną, kosztów najczęściej serwisowanych podzespołów oraz niezbędnych tonerów bądź tuszy. Tak kompleksowe zestawienie ponoszonych na poczet drukarek wydatków pokazuje, że cena jednostkowa urządzenia nie zawsze stanowi najwiarygodniejszy wskaźnik jego opłacalności.
Czy zmiana codziennych nawyków może generować oszczędności?
Wielowymiarowy audyt wewnętrzny w firmie dostarcza również wielu cennych danych na temat zasadności wykonywanych wydruków – pomaga ustalić, które z tworzonych dokumentów są niezbędne, a które akty w formie papierowej można z powodzeniem przenieść np. do chmury obliczeniowej. Co więcej, dzięki takiemu rozwiązaniu możemy łatwiej wyeliminować ewentualne niegospodarności, które sprzyjają nadprogramowym kosztom druku.
Postaw na audyt wewnętrzny w firmie z marką Euroimpex
Jednym z przedsiębiorstw, które posiadają największe doświadczenie w poszukiwaniu oszczędności na płaszczyźnie tworzenia dokumentacji papierowej, jest firma Euroimpex, odpowiedzialna za rozwój oprogramowania Documaster, służącego m.in. do monitorowania wydruków. Już dziś zapoznaj się z ofertą marki Euroimpex i dowiedz się, jak wiele korzyści przyniesie Ci audyt wewnętrzny w firmie.