0

Fotogeniczny guzik z pętelką

Czy produkty mogą być fotogeniczne? Nawet z ludźmi bywa różnie; nie wszystkich nas natura obdarzyła w równym stopniu tą cechą. Jedni poprawiają sobie urodę makijażem i ćwiczą atrakcyjne miny przed lustrem zanim staną oko w oko z obiektywem. Innym pomóc może już tylko photoshop albo inny program do retuszu podczas obróbki cyfrowej zdjęć. Okazuje się, że również w przypadku fotografii produktowej można skorzystać z pewnych technik, które sprawią że nawet guzik z pętelką wyglądał będzie jak milion dolarów :-).

Liczy się kreatywność fotografa

 Najważniejszy jest pomysł na zdjęcie. Produkt przedstawić możemy na milion sposobów, jednak zawsze powinniśmy mieć na uwadze nasz cel, czyli wzbudzenie zainteresowania klienta. Wykonywana w jednej z poznańskich agencji reklamowych fotografia kreacyjna wymaga żmudnych przygotowań. Najpierw powstaje scenariusz lub ewentualnie wyłania się motyw przewodni zdjęć. Potem trzeba przygotować obiekt i rekwizyty, a następnie zebrać ekipę i wreszcie przystąpić do naświetlania zdjęć. Jednak mimo szczegółowego planu sesji nie można zamykać się na nieprzewidziane zdarzenia na planie. Czasem to właśnie przypadek jest najlepszym reżyserem, a rozchlapana plama farby daje lepszy efekt artystyczny niż kunsztowny rysunek.

Ważna aranżacja fotografii

Produkt pokazany w ciekawym otoczeniu nabiera zupełnie nowych cech, wzbudza zainteresowanie i chęć poznania, a o to przecież chodzi w fotografii reklamowej. Aranżacje wnętrz pozwalają na wyeksponowanie jednocześnie całej gamy produktów takich jak meble, tkaniny, dodatki i akcesoria do domu. Wiele wykonywanych w Poznaniu fotografii reklamowych przedstawia także produkty z innych branż w ciekawych aranżacjach nie tylko wewnątrz pomieszczeń ale i w plenerze.

Niezastąpiona prezentacja produktu

Jednak, jeśli idzie o sklepy internetowe, to najlepszym sposobem prezentacji w nich produktów są tak zwane packshoty. Mogą mieć formę prostych, statycznych zdjęć na białym tle, które najwyraźniej jak tylko się da przedstawiają wszystkie szczegóły towaru. Przy produktach bardziej złożonych, takich jak urządzenia lub samochody wykonuje się sekwencje zdjęć i składa je potem w trójwymiarowe prezentacje, dając internautom możliwość manipulowania obrazem i oglądania produktu z różnych stron.

Ostateczne rozwiązanie problemu fotogeniczności

Bywa, że do wykonania packshotów wykorzystuje się atrapy produktów nazywane mockupami. Są one z reguły wykonane z lepszego materiału, o żywszych kolorach i lepiej odbijającego światło. W ten sposób właśnie poprawia się fotogeniczność produktów, choć zawsze trzeba się liczyć z obowiązującymi przepisami zabraniającymi wprowadzania klientów w błąd. Zresztą część odbiorców reklam nie wierzy już przesłodzonym obrazkom towarów i do nich lepiej trafiają urealnione fotografie reklamowe z Poznania, na których widać na przykład napoczętą puszkę napoju energetyzującego, lekko pogniecione od używania dżinsy albo częściowo zjedzony baton. Guzik z pętelką może być fotogeniczny, trzeba tylko wiedzieć jak to pokazać.

Dodaj komentarz