Promowanie produktów, czy usług nie ogranicza się dziś jedynie do standardowej i przewidywalnej kampanii reklamowej. We współczesnym marketingu liczy się przede wszystkim zaskoczenie klienta w nietuzinkowy sposób, który zapamięta na długo, czyli po prostu stworzenie „efektu WOW”. Sposób ten doskonale sprawdza się zarówno w promocji produktów i usług, jak i przy organizacji eventów.
W dobie nowych mediów wywołanie „efektu WOW” nie jest zadaniem prostym. Wiele pomysłów zostało już wykorzystanych w różnych kampaniach promocyjnych i reklamowych. Stworzenie konceptu, który zaskoczy odbiorców wymaga przede wszystkim dużej kreatywności i pomysłowości. Bardzo ważna jest też dobra znajomość targetu, do którego skierowana jest kampania, gdyż w niektórych przypadkach nawet prosty pomysł może stać się sukcesem.
Czym jest i jak działa efekt wow?
„Efekt WOW” to przede wszystkim wzbudzenie zaskoczenia w kliencie. Podstawą tej strategii marketingowej jest całkowite skoncentrowanie się na odbiorcy, dzięki czemu może on poczuć, że jest ważny dla dostawcy usług, czy też twórcy danego produktu. W niektórych przypadkach „efekt WOW” może wzbudzić po prostu miła obsługa lub drobny, ale ciekawy upominek. Duże kampanie marketingowe wymagają jednak większej pomysłowości.
Zaskoczenie klienta, z którym mamy do czynienia w „efekcie WOW” sprawi, że nie tylko zapamięta on na długo daną kampanię marketingową, ale też wzbudzi jego pozytywne odczucia względem promowanej marki. Kreatywne podejście do kampanii reklamowych jest dziś znacznie skuteczniejszą metodą niż klasyczne reklamy przekazujące jedynie podstawowe informacje na temat produktu.
Chcąc wzbudzić w kliencie „efekt WOW” trzeba być jednak ostrożnym i pamiętać o tym, że zbyt przesadzone pomysły mogą zostać niezrozumiane przez odbiorcę, a tym samym kampania nie spełni swojego głównego celu, jakim jest powodzenie sprzedażowe produktu. W procesie kreacji warto więc stawiać na pomysły nie tylko ciekawe, ale też skuteczne, które w przyszłości mogą nawet osiągnąć miano kultowych.
Sposób na uzyskanie „efektu WOW” będzie różny w zależności od branży, którą promujemy. Tworzenie kampanii musi więc uwzględniać specyfikę danego rynku, a także konsumentów zainteresowanych usługami tego typu. Inne rozwiązania zastosujemy w przypadku promocji ubrań, czy obuwia, a inne na przykład organizując eventy. We wszystkich przypadkach bardzo ważna jest jednak naturalność przekazu, która na pewno zostanie doceniona przez konsumenta.
W jakich strategiach marketingowych wykorzystano efekt „wow”?
„Efekt WOW” wykorzystywany jest dziś w wielu kampaniach reklamowych. Najbardziej spektakularne i zapadające w pamięć pomysły są często komentowane przez media i na stałe wkraczają do kultury popularnej. Ten rodzaj strategii marketingowej stosowany jest przy promowaniu różnego rodzaju produktów i usług, a niektóre przykłady zastosowania „efektu WOW” mogą być prawdziwą inspiracją dla autorów kampanii reklamowych.
Najbardziej spektakularne i komentowane są oczywiście kampanie tworzone dla firm i korporacji znanych na całym świecie. Wysoki budżet daje wiele możliwości i nie ogranicza pomysłowości twórców strategii promocyjnej. Przykładem może być kampania firmy produkującej sportowe obuwie, która obejmowała rozlokowanie na ulicach sklepy w kształcie firmowego pudełka na buty.
Powyższe kampanie wzbudziły spore zainteresowanie konsumentów i mediów, czy jednak do wzbudzenia „efektu WOW” konieczne są tak spektakularne rozwiązania? Niekoniecznie, gdyż nawet mała firma może zaskoczyć swoich klientów stosując prostsze i tańsze metody. Często wystarczy drobny, miły gest, który będzie na długo zapamiętany i doceniony. Może to być nawet drobny upominek dodany do zamówionego produktu.
Z kolei w przypadku mniejszych i większych eventów często „efekt WOW” wzbudzają ciekawe pokazy multimedialne lub niespodziewani goście biorący udział w wydarzeniu. Zaskoczeniem może być też wybór niebanalnego miejsca, w którym odbywa się impreza. Wszystko co nietuzinkowe i wychodzące poza znane i dotychczas stosowane schematy z pewnością na długo zapadnie w pamięć klientów i tym samym zwiększy szanse na to, że ponownie skorzystają z usług danej firmy.
Jak uzyskać efekt wow podczas organizacji konferencji
Organizacja konferencji z „efektem WOW” wymaga odpowiedniej strategii dostosowanej do tematu i rangi wydarzenia. Skutecznym rozwiązaniem może okazać się na przykład zapewnienie gościom niestandardowego i eksperymentalnego cateringu. Bardzo dobrym pomysłem są również systemy mobilne, które na konferencji wykorzystywane są do komunikacji z jej uczestnikami. Nowoczesna technologia daje nam dziś wiele możliwości do stworzenia „efektu WOW”.