0

Jak bezpiecznie płacić telefonem komórkowym?

Chcesz wygodnie i szybko płacić w sklepach oraz w internecie? A może zawsze masz problemy z kupnem biletu na tramwaj? W tych, a także w wielu innych przypadkach możemy wykorzystać bezpieczne płatności mobilne, czyli z wykorzystaniem telefonu komórkowego. To wygodna i szybka metoda płatności, a przy tym także bardzo bezpieczna. Musimy jednak pamiętać o kilku kluczowych kwestiach.

Płacenie na komputerze, a teraz również na urządzeniach mobilnych wcale nie jest takie trudne, jak może się wydawać. Dzisiaj z takiej metody regulowania zobowiązań korzysta coraz więcej osób. Szczególny wzrost widać w przypadku płatności mobilnych – smartfony dają nam wiele możliwości, a jedną z nich jest prowadzenie transakcji z ich wykorzystaniem. Możemy robić przelewy, możemy płacić w sklepach internetowych, możemy wypłacać pieniądze z bankomatu czy nawet kupować bilety autobusowe i tramwajowe – wszystko z wykorzystaniem telefonu.

Płać szybko i wygodnie!

Do płatności telefonem będziemy potrzebowali internetu, a także odpowiedniej aplikacji. W zależności od tego, jak chcemy płacić, może być to aplikacja banku czy aplikacja należąca do systemu płatności internetowych. Istnieje kilka metod płatności.

Jedną z nich jest podpięcie karty płatniczej, czyli wpisujemy jej dane do aplikacji, która zapamiętuje je, więc nie musimy wprowadzać ich ponownie. Możemy też wykonać przelew do naszej wirtualnej portmonetki w aplikacji – wtedy doładowujemy ją przelewem, a następnie pieniądze pobierane są z portmonetki i nie ma potrzeby wykonywania przelewu każdorazowo. W sklepach internetowych z kolei możemy też wykonywać przelewy – wtedy są one realizowane z wykorzystaniem systemów płatności on-line. Jednak, jak płacić telefonem bezpiecznie?

O czym pamiętać przy płatnościach telefonem:

  • regularnie aktualizuj swój telefon komórkowy oraz jego aplikacje
  • instaluj aplikacje tylko z oficjalnych sklepów
  • nigdy nie klikaj w podejrzane linki w wiadomościach, na portalach społecznościowych, w e-mailach
  • nikomu nie podawaj danych do logowania do systemu bankowości internetowej, aplikacji do płatności, danych kart
  • dla pewności możesz ustalić limity płatności dla swojego konta – zrobisz to przez internet lub przez infolinię
  • stosuj blokadę w swoim telefonie, aby nikt inny nie mógł z niego korzystać
  • uważaj na publicznie dostępne sieci Wi-Fi – po podłączeniu do takiej sieci nie loguj się do banku i na inne konta związane z twoimi finansami

Dodaj komentarz