W ostatnich latach Polacy coraz chętniej decydują się spędzić urlop w kraju, a z roku na rok do Polski przyjeżdża więcej turystów z zagranicy. Ożywienie turystki krajowej może być świetną okazją do założenia biznesu w miejscowości zlokalizowanej w pobliżu atrakcji turystycznych.
Mowa nie tylko o najpopularniejszych polskich kurortach – do łask turystów powoli wracają zapomniane miejscowości i regiony, jak choćby Roztocze czy Bieszczady. Popularnością wciąż cieszą się gospodarstwa agroturystyczne, zwłaszcza te, które oferują naturalną, ekologiczną żywność i spędzanie wolnego czasu w duchu slow life. Do założenia takiego biznesu wystarczy lokalizacja w spokojnym, zielonym otoczeniu, a takich miejsc nie brakuje w żadnym zakątku Polski. Oczywiście, największy potencjał tkwi tam, gdzie znajdują się znane atrakcje turystyczne.
Jakie pomysły na biznes warto realizować w miejscowościach turystycznych?
Sala zabaw/klub dziecięcy, w którym rodzic może zostawić pociechę na kilka godzin i samodzielnie udać się na zwiedzanie.
Wypożyczalnia rowerów, kajaków, quadów, kijów nordic walking itp.
Sprzedaż regionalnych smakołyków.
Gry miejskie lub terenowe.
Warsztaty tematyczne, np. kulinarne, lepienie garnków, tkactwo, wyrób naturalnych kosmetyków.