Podobno pierwsze wrażenie jest najważniejsze, a w kontaktach biznesowych pierwszym elementem, który pomaga je stworzyć jest wizytówka. Ten niepozorny kawałek papieru to identyfikator firmy, który może być skuteczną pomocą w budowaniu jej wizerunku, dlatego warto zadbać, by odznaczał się odpowiednimi cechami.
Pierwszą cechą, na którą warto zwrócić uwagę podczas tworzenia wizytówki jest rodzaj papieru. Ze względów praktycznych i estetycznych powinien być to materiał dobrej jakości, który odznacza się trwałości i wytrzymałością. Do wyboru mamy papiery klasyczne, gładkie, satynowe, o widocznej fakturze. Warto zastanowić się na kolorem papieru – on także może nieść pewien przekaz na temat firmy. Ciekawym pomysłem, który może być odpowiednie dla firm chcących wyróżnić się niekonwencjonalnymi rozwiązaniami, są wizytówki z nietypowych materiałów, np. drewna czy tkaniny.
Kolejną, bardzo istotną kwestią jest wybór rodzaju druku z jego z czterech dostępnych najczęściej: cyfrowy, offsetowy, wypukły, sitodruk. Dla dużych zamówień najbardziej opłacalny będzie druk offsetowy, wysoką jakość wydruku przy stosunkowo niskich kosztach zapewni druk cyfrowy, sitodruk daje możliwość drukowania na różnych, nietypowych powierzchniach i podobnie jak wysoce estetyczny druk wypukły jest stosowany do zamówień o niskim nakładzie.
Na koniec warto poruszyć problem danych, jakie mają znaleźć się na wizytówce firmowej. Częstym błędem w tworzeniu takiej wizytówki jest nadmiar informacji. Większą ilość danych kontaktowych z reguły podaje się na wizytówkach prywatnych, firmowe powinny zawierać: nazwę firmy lub imię i nazwisko właściciela wraz ze stanowiskiem, adres, telefon, e-mail oraz logo firmy.