Chyba każdy, kto prowadzi swój biznes zetknął się ze zjawiskiem nieuczciwej konkurencji, gdy oto nagle ni z tego ni z owego stracił ważnego klienta albo zauważył na rynku towary czy usługi łudząco podobne do własnych. Ponieważ nieuczciwa konkurencja jest działaniem albo niezgodnym z prawem, albo z dobrymi obyczajami więc w walce z nią pomaga przedsiębiorcom także polskie prawo (ustawa o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji z 1993 r.)
Jak objawia się nieuczciwa konkurencja?
Przykłady nieuczciwej konkurencji można mnożyć. Jednak zawsze trzeba pamiętać o właściwym ich udokumentowaniu. Takim dowodem na nieuczciwe postępowanie konkurencji będzie wskazanie wprowadzającego w błąd klientów oznaczenia na towarach lub usługach albo w nazwie przedsiębiorstwa. Innym przykładem może służyć zakazana prawem reklama konkurencji. Trudniej za to udowodnić pomawianie lub nieuczciwe zachwalanie albo nakłanianie do niewywiązania się z postanowień umowy handlowej. Czynami bezwzględnie karalnymi są za to próby przekupstwa urzędników państwowych lub naruszanie tajemnicy przedsiębiorstwa.
Jak poradzić sobie z nieuczciwym konkurentem?
Na mocy obowiązującego prawa można dochodzić w stosunku do nieuczciwych konkurentów natychmiastowego usunięcia nieuczciwych reklam lub wprowadzających w błąd oznaczeń. Natomiast naprawienie szkód i może nastąpić na przykład poprzez wystosowanie oświadczenia w mediach albo wypłatę odszkodowania za poniesione szkody. Lepiej, żeby nieuczciwi konkurenci mieli się na baczności, bo w skrajnych przypadkach rozpowszechniania nieprawdziwych i szkodzących wiadomości mogą zostać pozwani do sądu i podlegać karze grzywny, a nawet aresztu.
źródło obrazka wyróżniającego : s3.egospodarka.pl/