0

Meldunek w wynajmowanym mieszkaniu – czy to jest możliwe

Są sytuacje, w których meldunek w miejscu, w którym naprawdę się mieszka bardzo ułatwia życie. Co zrobić, kiedy miejscem zamieszkania jest wynajmowane mieszkanie lub tylko jeden pokój? Czy można zameldować się w wynajmowanym mieszkaniu bez zgody właściciela nieruchomości?

Kiedy potrzebny jest meldunek?
Chęć zarejestrowania się w urzędzie pracy i korzystania z ofert w miejscu zamieszkania czy rozliczenia podatków w mieście, w którym żyje się na co dzień to ważne powody, dla których wiele osób decyduje się na zmianę miejsca zameldowania. W niektórych sytuacjach posiadanie adresu zameldowania w danym mieście jest konieczne, np. przy zapisywaniu dziecka do przedszkola czy szkoły. Zgodnie z prawem, obowiązek meldunku dotyczy każdej osoby, która wprowadza się do nowego miejsca – ma na to 30 dni. Warto wiedzieć, że do złożenia meldunku nie trzeba posiadać akty własności nieruchomości. Równie dobrze może to zrobić najemca i to bez zgody właściciela nieruchomości. W jaki sposób najemca może zameldować się w swoim rzeczywistym miejscu zamieszkania?

Co jest potrzebne najemcy do złożenia meldunku?
Jeśli posiada umowę najmu może to zrobić tak samo, jak osoba posiadająca prawa własności. Meldunek można złożyć osobiście w urzędzie miasta lub gminy oraz internetowo. Oprócz umowy najmu potrzebny będzie dowód osobisty oraz wypełniony formularz pobytu stałego lub czasowego. W przypadku cudzoziemców potrzebna będzie jeszcze karta pobytu. Co ważne, nie jest wymagana obecność właściciela nieruchomości, ani jego upoważnienie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.